Sadzīves tehnika

Blog

Laimonim Milleram - 100
Šogad aprit simtā vasara, kopš dzimis Laimonis Millers (15.07.1914 – 10.10.2009) – viens no ievērojamākajiem burāšanas sporta veicinātājiem mūsu valstī. | 7/13/2014

    «Burātājs Laimonis ... Lasīt vairāk

Beneteau iegādājās jaunu patentu "Wing Sail Rig"
Beneteau ir apņēmies padziļināti pētīt jaunās paaudzes buras jauniem kruīza jahtu modeļiem | 5/15/2014

          Tie, ... Lasīt vairāk

Dienas rutīna birojā
Nenoturējos pārpublicēt šo video. | 5/9/2014

Lai katram tāda rutīna birojā :) !  

More Entries
Categories
    Arhīvi

     

    Leģendārā DRAGON Klasse

    1906. gadā ar līdz ar strauju Burāšanas sporta attīstību tika dibināts IYRU (Tagad ISAF). 1928. gadā D. Ankers būdams talantīgs konstruktors uzvar Karaliskā Jahtkluba  rīkotājā konkursā Gēteborgā. Konkursa tēma radīt nelielu ne pārāk dārgu "Jauniešu" jahtu. Ankera projekts bija Šēru kreiseris LOA-8.9 metri, LWL-5.7 metri, paltums-2 metri, Iegrime-1.2 metri,mazu kaīti, divām guļvietām un autonomas burāšanas iespēju vairākām dienām.
       Pirmā Jahta tika uzbūvēta 1928. gadā Ankera un Jensena kuģubūvētavā. Pēc vienas no versijām Ankers projektam devis vārdu "DRAGON". Pēc kādas citas kad projekts tika prezentēts ISAF Ankera uzvārds tika iztulkots kā Draggen, bet Angļi, kuri ne pārāk alkst runāt svešvalodās ātri vien pārtaisīja to par Dragon, vēlāk uzskatīdami, ka Norvēgi nejēdz kā pareizi jāraksta šis vārds.
        Drakons ļoti ātri kļuva par populāru Jahtu Skandināvijā un desmit gados izplatījās pa visu eiropu.
      1933. gadā Drakons parādījās Lielbritānijā, 1936-jā Holandē. 1937. gadā notika pirmā "DRAGON Zelta kausa izcīņa". 1938. gadā ūdenī tika nolaists pirmais Lielbritānijā uzbūvētais Drakons "ANITA".
      1948. gadā Drakons kļūst par Olimpisko klasi, pārvēršoties no kruīza Jahtas ar kīti par sacīkšu mašīnu ar mazu atvērtu kokpitu.
      1952. gadā Drakonus sāk būvēt arī Padomju savienībā.
      1972. gadā Drakons tika izņemts no Olimpiskās programmas, bet tas nebūt nenozīmēja šis klases bojāeju. Drakons turpināja attīstīties entuziāstu spēkiem, lielākoties pateicoties tā klasiskās formas pilnībai un skaistumamam, kasi ir palikusi nemainīga no1928 gada, un pakāpeniski ir kļuvis par elites Jahtu. šobrīd ne viena cita klase nevar padižoties ar tik daudziem karalisko asiņu burātājiem kā Drakons. Starptautiskās Drakonu klases asociācijas priekšgalā stāv Grieķijas karalis trimdā Konstantins.
      Bet pats galvenais nav ne vēsture ne arī prinču daudzums, kas sacenšas ar Drakoniem, bet gan apskaužamā visu klasisko formu harmonija, kas piemīt šai koka laivai. Vienreiz to redzot, aizmirst vairs nav iespējams. Tasi ir tas BuruJahtas simbols, kas dzīvo cilvēka zemapziņā.

    Vēl viena nozīmīga klases īpatnība- Vairāk kā 70 gados ir mainījušies tikai materiāli, koks ir aizstāts ar modernākiem kompozitmateriāliem-plastikātiem, bet vecās koka laivas nav izkritušas no klases aprites, tāpēc atjaunojot vecu 30-o gadu Drakonu Jūs iegūsiet ne tikai neaprakstāmi skaistas formas Retro-Jahtu, bet arī sacīkšu mašīnu ar kuru varēsiet piedalīties visās starptutiskās sacensībās kopā ar modernajiem Drakoniem.

     

    Informācijas avots :

    Krievijas DRAGON klases Jahtu asociācijas mājas lapa

    Saites:
    Starptautiskā Dragon klases Jahtu asociācija :
    http://www.intdragon.org/

    Austrijas Dragon klases asociācija: http://www.dragonclass.at/

    Beļģijas Dragon asociācija: http://www.beldragon.be/bda/

    Dānijas Dragon asociācija: http://www.dragonclass.dk/

    Vācijas Dragon asociācija: http://www.drachenklasse.de/home.php4

    Nīderlandes Dragon asociācija: http://www.dragonclass.nl/

    PARTNERI:
     

      

     

      

    Prodomo Dallmayr Kafija no Vācijas  

    Kontaktinformācija:

    baltsails@gmail.com

    t. +371 26731268

     

    Iepriekšēja lapas versija pagaidām piejama šeit