Sadzīves tehnika

Blog

Laimonim Milleram - 100
Šogad aprit simtā vasara, kopš dzimis Laimonis Millers (15.07.1914 – 10.10.2009) – viens no ievērojamākajiem burāšanas sporta veicinātājiem mūsu valstī. | 7/13/2014

    «Burātājs Laimonis ... Lasīt vairāk

Beneteau iegādājās jaunu patentu "Wing Sail Rig"
Beneteau ir apņēmies padziļināti pētīt jaunās paaudzes buras jauniem kruīza jahtu modeļiem | 5/15/2014

          Tie, ... Lasīt vairāk

Dienas rutīna birojā
Nenoturējos pārpublicēt šo video. | 5/9/2014

Lai katram tāda rutīna birojā :) !  

More Entries
Categories
    Arhīvi

     

    L-6 klase

    1963. gadā tika uzbūvēta un nolaista udenī pirmā L-6 klases JAhta "ANGARA", kas kļuva par pašu masveidīgāko Padomju nacionālo Jahtu klasi. To konstruējis Krievu konstruktors Kiseļevs 1958. gadā, balstoties uz 1953. gada sacīkšu buru kuģu būves noteikumiem.
       L-6 iekļava labākās tā laika L-60 un P-55 īpašības, kas tika ražotas pirms tam. Kā arī pēc projekta uzlabošanas 1962. gadā ar Kiseļova līdzdalību tika pieņemts lēmums par lielas L-6 sērijas izgatavošanu.
       Pirmā L-6 "ANGARA" Joprojām ir ierindā un aktīvi burā. 1966-1970. gados visas uzvaras RORC grupā tika L-6 klases Jahtām. Šis klases Jahtu uzvaru saraksts ir pārāk liels lai to apskatītu šeit sīkāk.
       L-6 Ir daudzkārt veikušas arī īpaši garas vieninieku distances. 1992. gadā ""Diāna"" un "Siriuss" Sasniedza Waita  salas piekrasti, apmeklējot ceļā Portsmundu.  1994. gadā "Nika" un "Siriuss" ir pabijuši Anglijā aiz nulles meridiāna pēc saseksas Jahtkluba uzaicinājuma. 1997. gadā tur ir pabijis arī "Persejs".
       "Siriuss" ir divas reizes veicis šo 3000 jūdžu garo maršrutu bez jebkādas nojausmas kas ir dzinējs.
    Jāpiemin ka L-6 tika ražotas kā tīri buru laivas un pat līdz šim brīdim uz lielākās daļas L-6 Jahtām nav dzinēju.
       1996. gadā notika vēl divi nozīmīgi notikumi L-6 vēsturē. L-6 "Arktika" veica ceļu no baltijas apkārt eiropai uz Melno jūru, bet "Solveiga" apmeklēja franču Brestu. 2000. gadā līdz brestai aizgājā "Varjag".
      Daudzus pārgājienus veica šis klases Jahtas Tālajos austrumos, ne vienreiz vien izejot Klusajā okeānā un Japāņu Jūrā, apliecinot šo Jahtu brīnišķīgās kuģošanas īpašības un ekipāžu prasmi.

     
       Latvijā aktīvi burā vismaz viena šis klases Jahta "St. Maria" . Redzot to no malas var apskaust tās cēlo gaitu un manevrēšanas spējas, jo cik zināms ši Jahta joprojām ir bez dzinēja.
       Sīkāk var palasīt St Marijas mājas lapā

    Raksturojums:
    LOA: 12.4 m
    LWL: 8.6 m
    Platums: 2.8 m
    Iegrime: 1.8 m
    Svars: 6.34 tonnas
    Čuguna falšķīļa svars: 3.27 tonnas
    6 Guļvietas

    Interesanta lapa par šo tēmu ir "SPIRIT OF L-6". Projekta būtība ir uzbūvēt jaunu moedrnu Jahtu uz L-6 bāzes saglabājot ši modeļa visas labākās īpašības.
    http://www.sol-6.de/

        Interesans ir šīs lapas autoru viedoklis par Burāšanas un Jahtu būves tendencēm vācijā:
       Tur esot tautā populāra "Boforta" laika apstākļu skala:

    -Pavisam nav vēja.

    -Vēja ir  maz.

    -Vēja ir  daudz.

    -Vēja ir daudz par daudz

    - Vai - Vai - Vai - Vai.

    Līdz ar to Jahtas lielāko daļu sezonas nostāv ostās neatkarīgi no laika apstākļiem. Šī tendence tiekot pastiprināta arī Jahtu konstruktoru puses. Jahtām kuras ir paredzētas plašam lietotāju lokam ir ļoti augsts komforta līmenis - liels mīksts dīvāns pa vidu kas nav īpaši noderīgs stingrā laikā jūrā. Ir pilnas ar dārgu un ļoti sarežģītu tehniku, kas laiku palaikam iziet no ierindas, un prasa daudz laika remontam. Un nereti tehnikas bojājumi noved pie avārijām. Tādēļ uz SOL-6 ir paredzēts tikai tehnikas minimums kas nodrošinātu drošu burāšanu.

     

    PARTNERI:
     

      

     

      

    Prodomo Dallmayr Kafija no Vācijas  

    Kontaktinformācija:

    baltsails@gmail.com

    t. +371 26731268

     

    Iepriekšēja lapas versija pagaidām piejama šeit